8.11.11

Chocolate chips muffin @ mafin coklat cips, hehe...


Resipi muffin ni dah lama dalam simpanan jun....x ingat lah brape tahun dah..sebelum jadi blogger lagik..sebelum rajin anto resipi kat MyResipi lagik...masa awai2 rajin layan tenet cari resipi lah..mmg x ingat dah sumber dr mana so kalau ade tuan punya yg ternampak ni, ampun maaf sbb x bg kredit kat dia..mmg suka resipi ni sbb bakar boleh, stim pon boleh...dua2 ok...resipi ni jugaklah yg jun slalu share kalu ada kengkawan yg nak...tp x d plak jun letak kat blog ni rasanya..lupalah kot, heee....

1 3/4 cwn tepung
1/4 c serbuk koko
1 cwn gula castor
1 sdt baking powder
1 sdt soda bikarbonat
1/2 sdt garam
1 cwn susu segar
1 biji telur - pukul sket
1/3 cwn minyak sayur
1 sdt esen vanilla
3/4 cwn coklat chips

ayak tepung, gula, serbuk koko, baking powder n soda bikarbonat serta garam.
dalam mangkuk lain, campurkan susu, telur, esen vanillan n minyak, gaul sebati. masukkan campuran tepung n gaul rata. masukkan choc chips n gaul rata. masukkan kedalam cawan kertas n bakar selama 15 min atau kukus selama 12-15min.
* gambar kat atas tu versi bakar ya..

2 comments:

miss J said...

bestnya....tak sabar nak cuba....thank you so much...

Jun said...

miss J...cubalah..harap menepati selera ya..